Ülkemiz, doğuştan işitme kayıplarının en sık görüldüğü ülkeler arasındadır. İşitme kayıplı çocuklarda, kaybın derecesine göre başta dil olmak üzere, sosyal, duygusal, ve eğitim alanlarında gecikme görülmektedir. İşitme kaybının derecesi arttıkça, çocukların konuşma üretimi ve sözcük dağarcığı azalmakta; okuma-yazma becerileri ile akademik başarıları düşmektedir. Araştırma sonuçları işaret dili kullanımının bilişsel, sosyal, duygusal ve dil gelişimini olumlu anlamda etkileyerek, yaşanabilecek olumsuzlukları azaltabildiğini göstermektedir.

Türkiye’de işaret dillerine olan ilgi son yıllarda giderek artmaktadır. Oluşan ilgi özellikle kurumların eğitim düzenlemelerini etkileyerek, işaret dili programlarının açılmasını sağlamıştır. Bu maksatla;

Kırşehir Cacabey Gençlik Merkezi Dil Eğitimleri Atölyesi İşaret Dili Kulübü, ilimizde işaret dilinin yaygınlaştırılmasında önemli katkılar sunmaktadır. Kulüp çalışmalarında teorik eğitimin dışında uygulama eğitimlerde verilmekte, çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir.

Kulüp üyeleri son olarak bir kafede bir araya gelerek, “Sosyal Yaşamda İşaret Dili” etkinliği gerçekleştirdiler. İşaret Dili Kulübü eğitmeni olan Derya Atmaca Kocabıyık yapığı açıklamada, amaçlarının üyelerinin işaret dilini sosyal yaşamda aktif kullanılması ve empati sağlamak olduğunu söyledi.